[OSP] Open Source Programování / LibreOffice

Pavel Pisa pisa na cmp.felk.cvut.cz
Čtvrtek Březen 7 15:11:04 CET 2013

Dobrý den,

On Wednesday 06 March 2013 17:53:10 Jan Holesovsky wrote:

> 13.3. bych mohl; myslím, že bych vyplnil tak 30 minut + dotazy, jestli
> by Vám to vyhovovalo?

Ano.

Předpokládám, že se prezentace a diskuze protáhne minimálně
na hodinu. Předpokládat méně je nerealistické. Na zbývajících 30
minut začínat další téma také smysl nemá.

Protože v celkovém plánu předmětu máme témata, se kterými jsme
přesvědčení, že je potřeba studenty seznámit, tak potřebujeme
přednášku s nějakým dalším tématem zkombinovat. Asi by tedy bylo
nejlepší kdyby se podařilo některé téma a informace, které jsou
probírané obecně převést na prezentaci, která by jako modelový
projekt použila S/Open/Libre-Office. Ke kombinaci se nabízí
témata z přednášek
 "Komerční model, sociální a rozhodovací struktury"
 "Založení vlastního projektu a zapojení se do existujícího projektu"

Takže by z mého pohledu bylo přínosné, pokud by jste si mohl
slajdy k našim přednáškám projít a při prezentaci LibreOffice
naživo ukázat na projektu řešení, která pro danou oblast projekt využívá,
zmínit i alternativy a proč bylo vybrané dané řešení.

Studenti již měli celkem dost o GITu (potřebujeme to brzy pro cvičení).
Naopak neměli patch a diff. Někteří znají SVN. Určitě by bylo zajímavé
pohovořit o přechodu LO na GIT.

Pokud by to pro Vás nebyl problém, tak mě napadlo řešení vzít obecné
slajdy z přednášky
  "Založení vlastního projektu a zapojení se do existujícího projektu"
a za každým obecným slajdem vložit část Vaší nebo ve vaší prezentaci
zdůraznit (třeba nadpisem nebo jen při výkladu), ke kterým obecným
záležitostem/části z naší přednášky se popisované problémy vztahují.

Naopak úplné seznámení s historií SO/OO asi není nutné - pár slov studenti
již slyšeli ve druhé přednášce "Přehled významných Open source projektů".
Problémy okolo nekompatibility licencí OO/AO a LO a změny za poslední roky
by naopak moly být do přednášky zahrnuté.

> Kdybychom mohli udělat cvičení na téma převodu dialogů z našeho starého
> formátu do formátu Glade + následné úpravy kódu, to by bylo velmi
> užitečné:
>
> https://wiki.documentfoundation.org/Development/WidgetLayout
>
> Máme hotovo asi 160 dialogů, asi 340 jich ještě zbývá, každý se počítá.
> Navíc Glade .ui soubory používají i 'normální' Gtk+ aplikace, takže to
> není znalost, kterou člověk využije pouze pro LibreOffice.

Pobavíme se o tom příští středu. Problém je čas a rozvrhy.
Zatím to podle ohlasů nevypadalo, že by se byl schopen/ochoten
větší počet studentů sejít na jednom z konzultačních cvičení.

> [...]
> Nejlépe je přihlásit se na IRC irc.freenode.net do kanálu
> #libreoffice-dev, a tam mě kontaktovat.  Jsem tam jako 'kendy' - kanál
> je anglicky, ale pokud mě kontaktují privátně česky, prosím tykat ;-)
>
> Rezervovat Easy Hacky je nejjednodušší tak, že v bugzille (kde je
> uchováváme) nechají komentář, že na tom či onom budou pracovat.  U Easy
> Hacků, kde se očekává, že více lidí na nich bude pracovat současně (výše
> zmíněné převody dialogů, různé čištění kódu), to není většinou potřeba,
> pravděpodobnost, že dva lidé se budou zabývat tím stejným, není veliká.

Děkuji za zájem a informace a těším se na příští středu,

           Pavel Píša