[OSP] Open Source Programování / LibreOffice

Jan Holesovsky kendy na suse.cz
Středa Březen 6 17:53:10 CET 2013

Dobrý den,

Pavel Pisa píše v St 06. 03. 2013 v 00:41 +0100:

> Zájem určitě máme, ale byl bych nerad, pokud by pro vás, lidi z projektu,
> byl strávený čas větší, než přínos úprav od našich studentů.

Kdybych se něčeho takového obával, nenabízel bych tuto možnost :-)  Tj.
velmi rád přijdu a myslím, že i pro mne bude velmi přínosné vyslechnout
si zpětnou vazbu, či zodpovědět dotazy.

> Určitě by pro nás a studenty bylo zajímavé vidět jak přistupovat
> k jeho kompilaci a testování.

Zahrnu to.

> Pro studenty, kteří si projekt vybrali, by nabízená přednáška
> nebo prezentace měla smysl co nejdříve. Přednášky se konají
> ve středu od 14:30 v Dejvicích (T2:C3-132). Možné termíny jsou
> 13.3., 27.3 ...

13.3. bych mohl; myslím, že bych vyplnil tak 30 minut + dotazy, jestli
by Vám to vyhovovalo?

> Další možností je schůzka v době cvičení
> (čtvrtky od 9:15 do 17:45), kde máme od 7. týdne (28.3.) volný
> program/konzultace. Zájemci o LO by se mohli na jednom ze cvičení
> sejít.

Kdybychom mohli udělat cvičení na téma převodu dialogů z našeho starého
formátu do formátu Glade + následné úpravy kódu, to by bylo velmi
užitečné:

https://wiki.documentfoundation.org/Development/WidgetLayout

Máme hotovo asi 160 dialogů, asi 340 jich ještě zbývá, každý se počítá.
Navíc Glade .ui soubory používají i 'normální' Gtk+ aplikace, takže to
není znalost, kterou člověk využije pouze pro LibreOffice.

>  Možná by i s naší infrastrukturou (diskless Linux)
>
> https://support.dce.felk.cvut.cz/mediawiki/index.php/Kategorie:Diskless
>
> šlo připravit zajímavé cvičení. Zkompilovat LO dopředu na serveru
> a studenty nechat vyzkoušet nějakou drobnou úpravu nad touto bází.
> Kompilace by proběhla rychle a těch několik souborů, co by se měnilo,
> by zůstalo na stanicích v overaly ramdisku. Představa kompilace
> celého LO více lidmi v jejich home adresářích je podle mě
> naopak zcela nereálná.

Netuším přesně, jak by to šlo dohromady s naším buildsystémem, hlavně
ohledně závislostí apod.  Ale za zkoušku by to mohlo stát.

> V každém případě budeme rádi, pokud studenty se zájmem o Easy_Hacks
> v LO nasměrujete na komunikační kanály nebo osobu, které mohou pomoci
> nalézt neřešené úkoly nebo na určitou dobu (měsíc) jim třeba vybranou
> úlohu rezervovala.

Nejlépe je přihlásit se na IRC irc.freenode.net do kanálu
#libreoffice-dev, a tam mě kontaktovat.  Jsem tam jako 'kendy' - kanál
je anglicky, ale pokud mě kontaktují privátně česky, prosím tykat ;-)

Rezervovat Easy Hacky je nejjednodušší tak, že v bugzille (kde je
uchováváme) nechají komentář, že na tom či onom budou pracovat.  U Easy
Hacků, kde se očekává, že více lidí na nich bude pracovat současně (výše
zmíněné převody dialogů, různé čištění kódu), to není většinou potřeba,
pravděpodobnost, že dva lidé se budou zabývat tím stejným, není veliká.

S pozdravem,
Jan Holešovský