[OSP] Open Source Programování / LibreOffice

Pavel Pisa pisa na cmp.felk.cvut.cz
Středa Březen 6 00:41:25 CET 2013

Dobrý den,

předem děkuji za Váš zájem o naše studenty.

Úkolem předmětu je především seznámit studenty s tím,
jak komunitní a otevřené projekty fungují a to i prakticky.
Jsme rádi, pokud je jejich zkušenost pozitivní a práce
i pro ostatním užitečná, ale hlavní ji to získání zkušenosti.

Přeposílám Váš e-mail do konference předmětu.

On Tuesday 05 March 2013 09:23:29 Jan Holesovsky wrote:
> Díky tomu, že jeden z Vašich studentů nám poslal patch do LibreOffice,
> jsem se dozvěděl o Vašem předmětu "Open Source Programování".  Ze
> stránek jsem pochopil, že podmínkou získání zápočtu je také samostatná
> práce - zapojení se do projektu.
>
> Jsem jeden z vývojářů LibreOffice.  V LibreOffice máme spoustu Easy
> Hacků, menších úkolů, které by pro studenty byly ideální - od naprosto
> triviálního čištění kódu po rozsáhlejší práci:
>
> https://wiki.documentfoundation.org/Development/Easy_Hacks

Studenty jsme právě vyzývali, aby si vybrali jednoduché úkoly
z větších projektů, kde si mohou vyzkoušet spolupráci se skutečnou komunitou.
Vaše stránka byla mezi nimi, stejně tak, jako doporučení sledovat
Ideas pages z loňského GSoC, kde se nejspíš objeví i nové nápady
nebo zatím nedořešené úlohy

http://www.google-melange.com/gsoc/accepted_orgs/google/gsoc2012

> Pokud byste měl zájem, mohl bych Vám doporučit některé, které nejsou
> zcela triviální, ale stále dostupné pro studenty, a navíc velmi užitečné
> pro LibreOffice.  Mohl bych také o LibreOffice udělat malou přednášku
> (30 minut?) v rámci Vaší přednášky - jak projekt funguje, co používáme
> na vývoj, ke komunikaci, atd.
>
> Měl byste o něco z toho zájem?

Zájem určitě máme, ale byl bych nerad, pokud by pro vás, lidi z projektu,
byl strávený čas větší, než přínos úprav od našich studentů.
Samotnému mi OpenOffice připadá jako dost velký a těžký knedlík.

Určitě by pro nás a studenty bylo zajímavé vidět jak přistupovat
k jeho kompilaci a testování.

Pro studenty, kteří si projekt vybrali, by nabízená přednáška
nebo prezentace měla smysl co nejdříve. Přednášky se konají
ve středu od 14:30 v Dejvicích (T2:C3-132). Možné termíny jsou
13.3., 27.3 ... . Další možností je schůzka v době cvičení
(čtvrtky od 9:15 do 17:45), kde máme od 7. týdne (28.3.) volný
program/konzultace. Zájemci o LO by se mohli na jednom ze cvičení
sejít. Možná by i s naší infrastrukturou (diskless Linux)

https://support.dce.felk.cvut.cz/mediawiki/index.php/Kategorie:Diskless

šlo připravit zajímavé cvičení. Zkompilovat LO dopředu na serveru
a studenty nechat vyzkoušet nějakou drobnou úpravu nad touto bází.
Kompilace by proběhla rychle a těch několik souborů, co by se měnilo,
by zůstalo na stanicích v overaly ramdisku. Představa kompilace
celého LO více lidmi v jejich home adresářích je podle mě
naopak zcela nereálná.

V každém případě budeme rádi, pokud studenty se zájmem o Easy_Hacks
v LO nasměrujete na komunikační kanály nebo osobu, které mohou pomoci
nalézt neřešené úkoly nebo na určitou dobu (měsíc) jim třeba vybranou
úlohu rezervovala.

Ještě jednou děkuji za Váš zájem,

                Pavel Píša
    e-mail:     pisa na cmp.felk.cvut.cz