[OSP] JAVA verze na postel.felk.cvut.cz

Pavel Pisa pisa na cmp.felk.cvut.cz
Středa Duben 8 22:31:58 CEST 2015

Dobrý den,

On Wednesday 08 of April 2015 21:44:18 Michal Sojka wrote:

> Nebylo, ale pokud se nepletu, pro instalaci Javy není potřeba mít
> "rootovská" práva, tak si zkuste nainstalovat jakou verzi potřebujete do
> svého domovského adresáře.

požadavek považuji za rozumný, protože JAVA instalovaná v naší
diskless infrastruktuře je ve verzi javac 1.6.0_27 a je tedy
opravdu archaická. Je to verze, se kterou byl vydaný Debian Wheezy.
Instalovat verzi mimo repository systému nechceme a upgrade
na Jessie je plánovaný až na letošní léto.

Ale i pro Wheezy v repository backports existuje OpenJDK 7 v předné verzi
1.7.0_03. Tuto verzi jsem nainstaloval. Nemá smysl, aby si jí studenti
instalovali do svého domovského adresáře a také snadno mohou narazit
na nastavený limit nastavený pro každý domovský adresář/svazek studenta.

Zatím jsem nezměnil default alternativu na verzi pro defaultní javac java.
Pokud tedy chcete provozovat novější verzi, tak použijte asi nejjednodušeji
celou cestu ke kompilátoru a zavaděči virtuálního stroje

  /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64/bin/javac
  /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64/bin/java

Pokud nahlásíte nějaké problémy i chybějící balíčky a změny budou rozumně
řešitelné v rámci toho, co nabízí Debian Wheezy a wheezy-backports main,
tak se pokusím přidání či úpravu řešit.

Pokud potřebujete OpenJDK 8, tak to bude asi věší problém. Teoreticky
by šlo nainstalovat do /opt, ale musely by k tomu být vážné důvody.

Pokud OpenJDK 7 v systémové instalaci stačí, tak ho, prosím, do home
neinstalujete.

S pozdravem,

              Pavel Píša